تبلیغات
طواف عشق - یه سوال!؟

یه سوال!؟

 

نوشته شده توسط:پویا عباسی



سلام

چند روز قبل در شبکه ی اجتماعی فیس بوک ، یکی از دوستان یه عکسی رو قرار داده بود که تعجیل در فرج آقامون رو از خدا میخواست.
خیلی ها اومده بودن و با هر بیانی ، فرج آقا رو خواسته بودن!
این وسط یه فردی پیدا شد و اومد همه ی افرادی که نظر داده بودن و تعجیل در فرج آقا رو خواسته بودن به استهزاء گرفت (این فعلا اهمیت نداره و موضوع مورد نظرم نیست!)
بعدش این فرد اومد به کلی منکر وجود آقا شد (به طور کل!)
من ، تا حالا با اینجور آدما برخورد نداشتم!!
دلمم واقعا شکست....
فکر نمیکردم همچین آدمایی هم (حداقل توی این مملکت اسلامی) پیدا بشن!!
خوده من ، خیلی وقتا شاید ته دلم ترسیدم؛ ترسیدم از اینکه اونروزی که میاد، اگه من همینطوری بمونم، اصلا نگام میکنه آیا....و خیلی وقتا هم از ته دلم زودتر اومدنش رو از خدا خواستم.
(حالا فعلا با این موضوع هم کاری ندارم)
من و خیلی های دیگه به وجود آقا ایمان داریم ، چون توفیق داشتیم و از بچگی توو خانواده هایی بزرگ شدیم که وقتی خواستیم بلند شیم ، یا یه چیز سنگین رو بلند کنیم ، بهمون گفتن ، پسرم؛دخترم....بگو "یا علی"
خیلی هامون خیلی وقتا کمک های غیبی همه ائمه معصومین ، مخصوصا امام حاضر و ناظرمون رو هم دیدیم ، هم خودمون حس کردیم و هزار تا دلیل دیگه....
اما صادقانه بگم، اگه قرار بود من با اون فرد بحث کنم و بخوام وجود منجی رو براش اثبات کنم ، تقریبا دستم خالی بود! (و این متاسفانه ضعف خیلی از بچه شیعه هاست،من جمله خودم!)
این شد که رفتم چند جایی گشتم که راه های اثبات وجود منجی و ضرورت وجود داشتن یک منجی رو پیدا کنم
مطالب خوبی پیدا کردم ، اما تقریبا بیشترشون بر اساس مطالب مورد قبول ادیان ابراهیمی ، به اثبات این مهم پرداختند!

حالا سوال من اینه....
(بین بچه های وبلاگ و هر عزیز دیگه ای که نگاهش از این سطرها عبور میکنه)
اگه بخوایم برا کسی که هیچکدوم ازین مذاهب رو قبول نداره، این امر رو اثبات کنیم؛ میتونیم؟!
چجوری؟!؟!
هم ضرورتش....و هم اینکه منجی همونیه که ما میگیم(آقامون صاحب الزمان«عج»)

از هرکس بتونه کمک کنه و پاسخی بده و حتی سوالی دراین باره به ذهنش میرسه،اگه بپرسه، ممنون میشم

******


پ.ن: اگه بزرگترای وبلاگ، (مخصوصا محسن عزیزم) ، اینگونه مطرح شدم همچین مطالبی رو در وبلاگ به صلاح نمیدونند،در حذف این مطلب آزادند.



بسیجی 27
چهارشنبه 1392/01/28 22:37
بله بیش از 3 عالم داریم ... اشتباه از بنده بود، ممنون از تذكرتون
Pooya
پنجشنبه 1392/01/15 17:40
آقا یا خانم بسیجی 27
از صمیم قلب سپاسگزارم
از دقت و حوضله ای که در خوندن و پاسخ دادن به خرج دادید
محمد صالح
پنجشنبه 1392/01/15 01:17
فوق العاده متشکر از بسیجی 27 ...

مطابق روایات خیلی بیشتر از سه عالم وجود داره.
معنی نداره که خدا بخواد و واسطه فیض نخواد... و اینکه خدا واسطه فیض رو نابود کنه.
واسطه فیض همون خلق اول (نور محمدیه) است . همونی که در مقامات خیلی پایین تر و در مقام تفصیل به این نور امر شده: کن محمدا و به نصف دیگه ی این نور امر شده :کن علیا
برای همین بوده که پیامبر فرمودند : انا و علی من شجره واحده.



تمام این روایات اثبات های عقلی داره که مو لای درزش نمیره.و به هیچ عنوان روایت آوردن محض نیست. خود حضرات معصومین این روایات رو در احادیث فوق العاده نفیس مثل حدیث نورانیت و... تفصیل کردند.
بسیجی 27
دوشنبه 1392/01/12 10:26
/2/
× اولاواسطه برای اینكه بقا و وجود پیدا كنه نیازمند خداست پس واسطه هر اثری هم كه داره وابسته ومربوط به خداست.اگه خدا اراده كنه دركل خود واسطه نابود میشه ویا اینكه دیگه نمیتونه نعمت خدا رو به خلق خدا برسونه چراكه پیامبران درمورد چنین كارهایی كه می كنندمی فرمایند: برایتان از گل چیزی چون پرنده می‌سازم و در آن می‌دمم، "به اذن "خدا پرنده‌ای شود و كور مادرزاد و برص گرفته را شفا می‌دهم و به" فرمان خدا" مرده را زنده می‌كنم و به شما می‌گویم كه چه خورده‌اید و در خانه‌های خود چه ذخیره كرده‌اید.
درحقیقت پیامبران فرمودند : به اذن واجازه خدا ،به فرمان خدا.یعنی اگه اذن واراده خدا نباشه واسطه خود به تنهایی هیچ كاری نمیتونه بكنه.پس آثار واسطه خارج از قدرت الهی نیست.
× دوما كاستی محل است .(منظور از كاستی محل اینه كه 3 عالم وجود داره كه این عالمی كه ما توش زندگی می كنیم پست ترین عوالم است یعنی عالم ماده.
جهان مادی در نهایت پستی و کاستی است. این جهان قابلیت دریافت بی‌واسطه هستی را از خدا ندارد..)
بنابراین نتیجه می گیریم :
نیاز به واسطه ای است كه 2 ویژگی داشته باشه :
1-سری درجهان عالی داره وسری درجهان دانی
2- لیاقت و قابلیت دریافت بی‌واسطه هستی و انتقال آن را به عالم پایین تریعنی عالمی كه ما هستیم رو داره.
سوال كردید كه معنی این جمله كه "امام زمان (عج) مرتبط مننده ی آسمان و زمینن"یعنی چی ؟فكر می كنم جواب این سوال رو بشه از دو خط بالا گرفت!
چون پیامبران وامامان واسطه وجودند وهستی بخش نیستند پس وجود واسطه دلیل بر این نیست كه برای خداوند نعوذبالله شریك وجود داره چرا كه هستی بخش فقط خداست..
نكته قابل توجه اینكه امامان واسطه فیض الهی هستند واز اونجایی كه فیض الهی مداوم است پس تا پایان جهان باید امام وجود داشته باشه كه این خودش گواه اینه كه امام زمان (عج)وجود داره وظهور میكنه.
یازهرا
بسیجی 27
دوشنبه 1392/01/12 10:25
/1/
بسم الله الرحمان الرحیم
12 فروردین ،روز جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.
فرمودید كه : " مگه نمیگیم که خدا روزی همه ی مخلوقاتش رو میده حتی اون هایی که وجودش رو منکر هستن"
قطعا همینطوره چون یكی از صفات خداوند //رحمان// است ،رحمان یعنی رحمت خداوند شامل حال همه میشه اعم از مومن وكافر.
انواع واسطه درفیض :
1-. واسطه رسانیدن پیام خداوند به انسانها
2- واسطه شفاعت‌خواهی در سرای آخرت نزد پروردگار
3- واسطه در دعا
4- واسطه به معنای غایت و هدف
5- واسطه در ایجاد قابلیت
6- واسطه در آفرینش عالم
درحقیقت نعمت ها با واسطه به ما میرسه مثلا هدایت نعمته ودووسیله مهم هدایت عقل و پیامبران وامامان هستندویا درخت كه میوه میده ،قطعا میوه از همین درخته نه از خارج اون ؛با وجود این كه میوه از درخته ولی درخت خالق میوه نیست بلكه واسطه ظهور میوه بوده وخالق میوه خداست وموارد دیگه...
درنظرتون اشاره داشتید به این مسئله كه "مگه نمیگیم که خدا روزی همه ی مخلوقاتش رو میده" جواب این سوال رو شاید بشه از مثال درخت ومیوه گرفت .(یعنی خدا روزی رو خلق كرده وهمچنین واسطه هایی رو خلق كرده تا رزق رو ظاهر كننددلیل اینكه چرا باید واسطه وجود داشته باشه :
ادامه دارد...
محمد صالح
دوشنبه 1392/01/12 01:27
به طور اجمال و فقط برای رفع شبهه جدید که همون شریک قایل شدن برای خدا باشه اونم با فرض خلق شدن واسطه فیض:

واسطه فیض با اذن خدا و با قدرتی که خدا به اون میده عمل میکنه و هیچ استقلالی به ذات خودش نداره و قائم به ذات خداست.
Pooya
شنبه 1392/01/10 03:03
مرسی محسن جان و مرسی از صالح
خوندم کامل!
والا سوال من دقیقا همونیه که خودت گفتی،که اصلا چرا باید واسطه ی فیضی وجود داشته باشه برا فرستادن نعمت ها....
اما آیات و نکاتی که نوشتی محسن، یه جورایی سوالم رو برام پر رنگ تر کرد....یعنی الان به ذهنم رسید که وجود داشتن واسطه ی فیض ، یه جورایی یک نوع شریک قرار دادن برای خدا در بحث روزی رساندن نیست؟!

صالح، اگر این کار رو کنی کهع ازت ممنون میشم

بازم از بزرگترای وبلاگ میخوام که اگه مطرح شدن همچین بحث هاییی رو مناسب فضای وبلاگ نمیدونن ، از همینجا این بحث رو میبندیم و حضوری صحبت میکنیم
محمد صالح
جمعه 1392/01/9 18:42
پویای عزیز من که عرض کردم ...
این بحث که بحث کوچیکی نیست که با گفتن یکی دو جمله سرو تهش به هم بیاد. این قضیه بزرگ ترین ادعای شیعه هست و اگه تحت هر عنوانی بشه این ادعا رو ثابت کرد ، دیگه دینی بغیر از اسلام و مذهبی بجز شیعه نمیمونه.چون همین که اثبات بشه امام زمانی وجود داره همه چی حله و دیگه نیاز به هیچ حرف و حدیثی نیست. کلی مقدمه میخواد که همونطور که گفتم وجود "واسطه فیض" یکی از نتایج بحث توحیده و به غیر از وجود واسطه فیض عالمی نمیتونه خلق بشه...
خود این قضیه که بدون "واسطه فیض" نمیشه عالمی به مرحله وجود برسه، نتیجه ای از یه بحث خیلی خیلی طولانی و مهمه که اگه لازم دونستید یا به عنوان یه پست جداگانه مطرح میکنم و یا هم حضورا صحبت میکنیم. خوبه؟؟؟
محسن
پنجشنبه 1392/01/8 17:43

پویا جان نفهمیدم سوالت دقیقا از کدوم ناحیه ی مبحثه
راجع به اصل ولایت معنوی نکات اصلی رو میدونی و خانم منصورزاده هم اشارات خوبی داشتند .
شاید علامت سوال اصلیت سر علت وجود این نوع از ولایت باشه
اینکه چرا باید واسطه ای باشه برای فرو فرستادن نعمات
اطلاعاتم اونقدی نیس که از طرف خودم بتونم حرف بزنم ولی فکر کنم اینا بتونه قانعت کنه :

از نظر شیعه در هر زمان یک «انسان کامل » که نفوذ غیبی دارد بر جهان و انسان، و ناظر بر ارواح و نفوس و قلوب است و دارای نوعی تسلط تکوینی بر جهان و انسان است، همواره وجود دارد و به این اعتبار نام او «حجت » است.
بعید نیست - همچنانکه گفته اند - آیه کریمه [النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم] (1) ناظر به این معنی از ولایت نیز بوده باشد.

مقصود از "ولایت تصرف" یا "ولایت تکوینی" این نیست که بعضی جهال پنداشته اند که انسانی از انسانها سمت سرپرستی و قیمومت نسبت به جهان پیدا کند به طوری که او گرداننده زمین و آسمان و خالق و رازق و محیی و ممیت من جانب الله باشد.

اگر چه خداوند، جهان را بر نظام اسباب و مسببات قرار داده و موجوداتی که قرآن آنها را ملائکه می نامد مدبرات امر (2) و مقسمات امر (3) به اذن الله می باشند و این جهت هیچ گونه منافاتی با شریک نداشتن خداوند در ملک و خالقیت ندارد، و همچنین با این که [به هیچ وجه هیچ موجودی "ولی" به معنای یار و یاور خدا و حتی آلت و ابزار خدا به شمار نمی رود»] منافات ندارد
[و لم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا] (4) ، نسبت مخلوق به خالق جز مخلوقیت و مربوبیت مطلقه و لا شیئیت نیست.

قرآن در عین اینکه خداوند را در حد اعلای غنا و بی نیازی معرفی می کند و در عین اینکه مثلا می گوید: «الله یتوفی الانفس حین موتها» (5) ، باز می گوید: «قل یتوفیکم ملک»

1.احزاب/6.
2.نازعات/5.
3.ذاریات/4.
4.اسراء/111.
5.زمر/42.

اول بخون و نظرتو بگو
منبع اصلی رو بعدا میگم .
التماس دعا . . .

Pooya
پنجشنبه 1392/01/8 00:11
مرسی از همه ی دوستانی که نظر دادن
بالاخض آقا(یا خانوم) بسیجی27
واقعا جالب بود
من یکی که نمیدونستم همچین ریشه ای داره عقیده به منجی در ادیان و ملل مختلف
بنظرم روشی که گفتید جواب میده!
حتما استفاده میکنم ازش(مطالبتون رو یادداشت کردم)
از صالح عزیز هم متشکررم
نمیدونم، شاید این روش درست نباشه
اما یه سوال....
(خواستین دوباره میتونیم یه پست بذاریم)
اینکه میگن آقا امام زمان ، واسطه ی فیض و رحمت الهی هستن (به قول خودمونی، مرتبط مننده ی آسمان و زمینن) یعنی چی دقیقا؟
مگه نمیگیم که خدا روزی همه ی مخلوقاتش رو میده
حتی اون هایی که وجودش رو منکر هستن
پس این جمله!!
یعنی منظورم اینه که ، چجوری میشه این جمله رو اثبات کرد؟
یعنی اصلا یعنی چی این سه تا کلمه "واسطه ی فیض و رحمت الهی به بندگان" که اینجور که ما میگیم درستش اینه که بگیم مخلوقات!

امیدوارم تونسه باشم سوالی که برام ایجاد شد رو درست بفهمونم

پیشاپیش، از عزیزانی که جواب میدن، تشکر میکنم
محمد صالح
جمعه 1392/01/2 19:34
دستت درد نکنه بسیجی 27 جان.
خداییش خیلی کارت درسته.
محمد صالح
جمعه 1392/01/2 19:05
اگه بحث بخواد تاریخی پیش بره ، خیلی ساده میشه... طبق کتاب های معتبر از افراد معتبر این که حضرت ولی عصر (عج) وجود دارند و در غیبت به سر میبرند به راحتی اثبات میشه.

اما با استفاده از برهان های عقلی دقیقا با شرح کامل توحید نتیجه اعظمی که از این بحث پر اهمیت گرفته میشه حکمت فرستادن پیامبر توسط خداست. بعلاوه معنی بنده بودن و تطابق نظر عبد با نظر خدا از نتایج رسیدن به توحید صحیحه.
خب... حالا آیا خدا در زمینه ولایت هم از ما بندگی خواسته یا نه ، ما میتونیم خودمون در این زمینه تصمیم بگیریم؟؟؟
اگه پیامبر برای ما ولی تعیین کرده که معنیش اینه که خدا از ما خواسته، و اون پیامبر هم به ما ابلاغ کرده، و امکان نداره که خدا این تکلیف رو از ما نخواد و پیامبر از خودش چیزی بگه ،و یا برعکس خدا بخواد و پیامبر سکوت کنه و به مردم چیزی نگه.
اما اگه خدا نخواست و پیامبر هم چیزی نگفت ، آیا ما اجازه داریم خودمون برای خودمون ولی انتخاب کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اهل سنت قایل اند که پیامبر وفات کرد و نصی بر ولایت نگذاشت.

مطالب بالا شاید جواب پرسش شما نباشه ولی اینو در کنار ذهنتون داشته باشید:
یکی از نتایج دیگه بحث توحید اینه که ذات خدا با ذات مخلوق هیچ شباهتی نداره و زمانی هم که شباهتی وجود نداشته باشه درکی هم از خالق و واجب الوجود نمیتونیم داشته باشیم و برای بر قراری ارتباط بین خدا و خلقش باید واسطه فیض وجود داشته باشه. بنا به همون دلیلی که پیامبر در میان مردم حضور داشتند، به همون دلیل هم بعد از وفات ایشون بایــــــد باز هم واسطه فیض بین مخلوقات و خالق وجود داشته باشه. بنابر این ما باید در همین عصر هم بین خودمون ولیی از جانب خدا داشته باشیم که حضرت صاحب الامر (عج)هستند. اگر ایشون وجود نداشته باشند، چون روح پیامبر در عالم ارواح هست و در این دنیا حضور فیزیکی ندارند واسطه ی بین مخلوقات دنیا با خالق قطع میشه و حداقلش اینه که این دنیا و نه عالم های دیگه از بین میره.
یاری
سه شنبه 1391/12/29 12:23
البته گاهی آدم نمی دونه باید چیکار کنه و این شاید نشونه ضعف ماست که داعیه دار حمایت از امام زمان هستیم اما من فکر میکنم اگر قرار باشه با کسی بحث کنیم باید اطلاعات درست و کاملی داشته باشیم تا بتونیم حرفمون رو اثبات کنیم و قدرت تحلیل داشته باشیم. اما این زمانی میتونه موثر باشه که طرف مقابل بخواد بفهمه و حق پذیر باشه.
دیگه اینکه فکر میکنم خیلی حق به جانب و با تعصب حرف زدن درست نباشه باید گوش کنیم و دلایل منطقی داشته باشیم چون ممکنه طرف فکر کنه ما قصد داریم نظرمون رو بهش تحمیل کنیم. باید صبور باشیم اگه نیستیم بحث نکنیم.
باید مواظب باشیم که چیزی نگیم که بدتر گمراه بشه. البته این فقط نظر منه.
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:45
/6/
هود – 86:
بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ: بقیة الله برای شما خیر است.
اعراف – 187 :
یسْئَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَیَّانَ مُرْساها: از تو دربارة ساعت می پرسند كه زمان وقوع آن كی است
(برخی از مفسرین می گویند منظور قیام قائم است )
حدید - 17
اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها : بدانید كه خدا زمین را پس از مرگش احیاء می كند.
(برخی از مفسرین می گویند ، با ظهور قائم زنده می شود )
وچند آیه دیگه...
{ بعضی ها میگن چرا نام حضرت مهدی (عج) درقرآن نیامده .بعضی دلیل آن را این می دانند كه اگه نام حضرت درقرآن میامد احتمال اینكه تحریف میشد قرآن زیاد بود .خلفای عباسی آنقدر از وجود حضرت كه منجی عالم بشریت هستند می ترسیدند كه پدر وپدر بزرگ ایشان را درمحله ی نظامی زیر نظر داشتند تا به محض متولد شدنشان به شهادت برسانندشان.}
به امید ظهور امام زمان (عج) كه صد البته نزدیك است.
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:43
/5/
خداوند درقرآن كریم - سوره ی نساء - آیه40 می فرمایند :« آنانكه كافرند به ظلمات دریایی عمیق ماند كه امواج آن بعضی بالای بعضی دیگر دریا را پوشاند وابر تیره نیز فراز آن برآید تا ظلمت ها چنان متراكم فوق یكدیگر قرار گیرد كه چون دست بیرون آرد هیچ نتواند دید وهر كه را خدای نور نبخشد هرگز روشنی نخواهد یافت .»
×اگه قرآن كلام غیر خدا ست با توجه به این كه پیامبر اكرم در جایی زندگی می كردند كه هیچ دریایی نبوده چگونه می تواند به این زیبایی دریا وتاریكی ها وامواجش را توصیف كند ؟؟؟؟!!!!
یا اینكه قرآن كریم – سوره ق – آیه 7 می فرمایند :......از هر گیاهی زوج آفریدیم .
یعنی گیاهان هم نر وماده دارند .
× اگر قرآن كلام غیر خداست با توجه به اینكه حضرت محمد (ص) بی سواد بودند و اینكه سال ها ی زیادی بعد از زمان حضرت محمد (ص) كشف می كنند كه گیاهان هم نر وماده دارند چجوری می شود كلام خداوند كه به تمام امور جهان واقف است نباشد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
×××××××××××××
هر جامعه ای برای خودش منجی درنظر گرفته .آدم میمونه كه حرف كودومشون درسته .بنابراین باید بریم سراغ كلام خداوند وكلام خدا رو دراین باره در قرآن كریم كه سخن خود خداست ببینیم تا مبادا دچار انحراف بشیم :
ادامه دارد...
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:43
/4/
ملاحظه فرمودید كه همه ی مردم جهان با هر دین ومذهبی كه داشتند ودارند معتقدند كه درپایان جهان منجی (نجات دهنده ای) ظهور می كند وظلم وستم را دركل جهان ریشه كن می كند.
صرف نظر از ایمان كه پایه ی این ایده وعقیده است هر فردی كه به سرنوشت بشریت فكر كنه وخواهان تكامل وترقی جهان با شه وببینه كه چگونه با وجود این همه ترقیات فكری وعلمی وپیشرفت روز افزون تكنیك وصنعت نه تنها اخلاق ومعنویت پیشرفت نمی كند بلكه با سرعت تكان دهنده واندهباری عقب گرد می كنه وبه سوی سقوط ونابودی پیش میره ، باكمی فكر طبق فطرت ذاتی خود متوجه درگاه حضرت احدیت میشه وبرای رفع این جنایتها وخیانتها یاری میطلبه .خداوند همیشه یاور مظلومان بوده وهست وقطعا تنهاشون نمیزاره ونجاتشون میده ،مگه میشه خداوندی كه از همون موقعی كه زمین وانسان هارو آفرید وبراشون پیامبر وراهنمایی قرار داد كه از تاریكی ها بیرونشون می آورد آخر جهان ادمها رو به حال خودشون ول كنه خداوند یكی از صفت هاشون عادل بودنه واین حرف این صفت رو نقض میكنه پس حتما منجی خواهد بود.
ازتون پرسیدم كه این شخص اسلام رو قبول داره یا نه ، فرمودید كه شخصی رو فرض كنید كه فقط خدارو قبول داره./خوبه كه ایشون خداوندی خدا رو قبول داره پس اگه خدا رو قبول داره براش حقانیت قرآن كریم واینكه كلام خدا هستش رو اثبات كنید .اینطور ی با كمك گرفتن ازآیات الهی می تونید براش اثبات كنید كه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان است.
راستش درمورد اثبات حقانیت قرآن كریم چیز خاصی رو نمی دونم ولی مطلبی رو می دونم كه با عث شد شخصی با شنیدن اون مسلمان بشه واما اون مطلب:
ادامه دارد...
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:41
/3/
18]برخی دیگر عقیدهی بالا را درمورد "یمیر"دارند.
19]یونانیان می گویند "كالو یبرگ "نجات دهنده ی بزرگ ظهور كرده جهان را نجات خواهد داد.
20]اقوام اروپای مركزی درانتظار ظهور "بوخص" می باشند.
21]چینی ها معتقدند كه "كرشنا"ظهور كرده ،جهان را نجات می دهد.
22]اقوام آمریكای مركزی معتقدند كه "كوتزلكوتل"نجات بخش جهان پس از بروز حوادثی درجهان پیروز خواهد شد.
23]گروهی از مصریان كه در3000 سال پیش از میلاد درشهر"ممفیس" زندگی می كردند معتقد بودند كه سلطانی در آخرالزمان با نیروی غیب بر جهان مسلط می شود ،اختلاف طبقاتی را ازبین می برد ومردم را به آرامش وآسایش می رساند.
24]گروهی دیگر از مصریان باستان معتقد بودند كه فرستاده ی خدا درآخر زمان دركنار خانه ی خدا پدیدار گشته جهان را تسخیر می كند .
25]قبایل "ای پوور "معتقد بودند كه روزی خواهد رسید كه دردنیا دیگر نبردی بروز ندهد وآن به سبب پادشاهی دادگر درپایان جهان است.
26]گروهی از مردم پرتغال معتقدند كه یكی از پادشاهان سابق پرتغال به نام "سبستیانوس"با تمام لشكر خود درجزیره ی غیب از دیده ها غائب است تا درآخر الزمان خروج كرده ،تمام دنیا را مسخر نموده یك دین ویك فرمانروا بر همهی روی زمین حاكم شود.
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:39
/2/
7]برهمائیان از دیر زمانی بر این عقیده بودند كه درآخر الزمان "ویشنو"ظهور نماید وبر اسب سفیدی سوار شود وشمشیر آتشین بر دست گرفته مخالفین را خواهدكشت.
8]ساكنان جزایر انگلستان از چندین قرن پیش آرزومند ومنتظرند كه "ارتور"روزی از جزیره ی آوالون ظهور نماید ونژادساكسونرا دردنیا غالب گرداندوسعادت جهان نصیب آنها گردد
9]یهودیان معتقدند كه درآخر الزمان "ماشیح"ظهور می كند ونا ابدالاباد درجهان حكومت می كند .ولی او را از اولاداسحاق می پندارند درصورتی كه تورات اورا صریحااز اولاد اسماعیلدانسته است ،چنانكه دردومین بشارت عهد عتیق گذشت..
10]اعتقاد به منجی از اركان عقیدتی یهود است .درمنابع یهودی از ناجی ورهایی بخش قوم یهود به عنوان "ماشیح صیدقنو"یعنی نجات بخش واقعی ما یاد شده است.
11]دربرخی منابع یهود از او "ماشیح بن داوید"نیز یاد شده است یعنی رهایی بخش فرزندان داوود.
12]كلیمیان معتقدندكه ناجی ظهوركرده همهی نیاز های جسمی وروحی انسان را به وفور تامین كرده ؛ جنگ ،خونریزی،كینه توزی،فقر،جهالت را اززمین برخواهد چید.
13]نصاری نیز به وجود موعودی قائل هستند ومی گویند كه درآخرالزمان ظهور كرده وحكومت واحد جهانی را تشكیل خواهد داد.
15]اسن ها معتقدند كه پیشوایی درآخر الزمان ظهوركرده ،دروازه های ملكوت را برای آدمیان خواهد گشود.
16]سلت ها می گویند پس از بروز آشوبها در جهان "بوریان بورویهم"قیام كرده ،دنیا را متصرف خواهد شد.
17]برخی از اقوام اسكاندیناوی معتقدند كه برای مردم بلاهایی می رسد جنگهای جهانی اقوام را نابود می سازد آنگاه "اودین"با نیروی الهی ظهور كرده برهمه چیره می شود.
ادامه دارد...
بسیجی 27
دوشنبه 1391/12/28 23:36
/1/
" بسم الله الرحمان الرحیم "
1]ایرانیان باستان معتقد بودند كه " گرزاسپه " قهرمان تاریخی آنان زنده است ودركابل زندگی می كند وصد هزار فرشته اور ا پاسبانی می كنند تا روزی قیام كند و«جهان را اصلاح كند.»
2]گروهی دیگر از ایرانیان می پنداشتند كه " كیخسرو "پس از تنظیم كشور واستوار ساختن شالوده ی فرمانروایی ، دیهیم را به فرزند خود داد وبه كوهستان رفت ودر آنجا آرمیده تا روزی ظاهر شود و«اهریمنان را از گیتی براند.»
3]ابو عبدالله عدی كه برای آیین مجوس تعصب می ورزید وروزگاری منتظر قائم علیه السلام بود كتابی به نام "الادوار و القرانات"تالیف كرده ، درآن كتاب می نویسد :
درقران هجدهم از تولد حضرت محمد (ص)كه مطابق هزارهی دهم است ، انسانی خروج می كند كه دولت مجوس را باز گرداند ، بر همه ی كره ی زمین تسلط پیدا كند ،همه ی دولت هارا از عرب وغیر عرب ساقط نماید .
4] نژاد " اسلاو "براین عقیده بودند كه از مشرق زمین یك نفر بر خیزد وتمام قبایل اسلاو را متحد سازد وآنها را بر دنیا مسلط گرداند.
5]نژاد "ژرمن"معتقد بودند كه یك نفر فاتح از طرف آنان قیام نماید وژرمن را بر دنیا حاكم گرداند.
6]اهالی صربستان انتظار ظهور"ماركوكرالیویچ"را داشتند.

ادامه دارد...
محسن شیرمهدیه
دوشنبه 1391/12/28 22:14

به به پویا جان ... ! ;)
نظرمو میگم :
اگه طرفت خدا و آقا رسول الله رو قبول داشته باشه یه آدم دارای دانش کافی میتونه براش اثبات کنه، هر چند اگه فقط خدا رو هم قبول داشته باشه، میشه ضرورت وجود پیامبر رو براش اثبات کرد و بعد ...

حالا اگه دوست داشتی میتونیم راجع بهش صحبت کنیم
سپاسگزارم پویا جونی ...
دوشنبه 1391/12/28 17:00
لحن گفتگو حفظ منطق خود ورعایت ادب وبرخورد درست به نظر من مهم تر از خوده مطلبه اگر با مطلبه درست این موارد رعایت نشه اصلا ارزشی نداره و فرد هم قبول نمیکنه
مواظب باشیم توهینی نکنیم
Pooya
دوشنبه 1391/12/28 14:45
کلا یه فردی رو فرض کنیم که فقط وجود خدا را قبول داره
اگه محدود به دین و آئین خاصی نشیم فک میکنم بهتره
دوشنبه 1391/12/28 12:58
آیا فقط غیر اسلام رو قبول نداره یا اسلام رو قبول داره؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


هر کس گناهی کند... سه شنبه 1394/03/5
ما مدعیان صف اول بودیم... چهارشنبه 1394/01/5
دلم برای وبلاگمون تنگ شده... یکشنبه 1393/12/17
وای حسین... جمعه 1393/09/14
برسه به دست اونی که میخواد گناهشو ترک کنه جمعه 1393/07/18
فتنه های آخر الزمان سه شنبه 1393/07/15
علمدار پنجشنبه 1393/06/27
یک کتاب جمعه 1393/06/14
باران رحمتت را شكر . . . چهارشنبه 1393/06/5
جلسه بیست و هفتم (پیامبر و قرآن دو بال رسیدن به خدا) دوشنبه 1393/05/20
جلسه بیست و ششم (اهل حق و باطل تا قیامت دشمنند) یکشنبه 1393/05/19
جلسه بیست و پنجم (قرآن آیینه تمام نمای زندگی انسان) شنبه 1393/05/18
جلسه بیست و چهارم (درهای رحمت برای مومنین گشوده است) جمعه 1393/05/17
جلسه بیست و سوم (بازگشت نیكوی اهل تقوی به خدا) پنجشنبه 1393/05/16
جلسه بیست و دوم ( چگونه به صبر ایوب برسیم؟ ) چهارشنبه 1393/05/15
جلسه بیست ویكم ( توجه دائم به خدا ویژگی اصلی بنده های نمونه ) سه شنبه 1393/05/14
جلسه بیستم ( مقام تفویض هدیه پروردگار به برگزیدگان عباد ) دوشنبه 1393/05/13
جلسه نوزدهم ( بنای حكومت اسلامی بر اقامه نماز و ذكر خدا ) یکشنبه 1393/05/12
جلسه هجدهم ( تذكر و یاد خدا دلیل نزول قرآن ) شنبه 1393/05/11
جلسه هفدهم ( تدبر در قرآن زمینه ذكر خدا ) جمعه 1393/05/10
جلسه شانزدهم (خلقت بی هدف نیست) پنجشنبه 1393/05/9
جلسه پانزدهم ( از یاد بردن روز حساب، استقبال از هلاكت ) چهارشنبه 1393/05/8
نماز دوشنبه 1393/05/6
لحظه ای ناب با اساتید اخلاق 2 دوشنبه 1393/05/6
جلسه چهاردهم (فتنه و آزمون لازمه خلافت خداوند در زمین ) چهارشنبه 1393/05/1
سكوت صدای قشنگی ندارد . . . چهارشنبه 1393/05/1
جلسه سیزدهم (انبیاء الگوهای شایسته ی بندگی ) سه شنبه 1393/04/31
جلسه دوازدهم (عبودیت بالاترین مقام آفرینش ) دوشنبه 1393/04/30
شهادت حضرت امیر امومنین علی (علیه السلام) تسلیت باد یکشنبه 1393/04/29
تفسیر سوره مباركه ص جلسه یازدهم « مراحل آفرینش انسان » یکشنبه 1393/04/29
لیست آخرین پستها